Forebyg online kriminalitet med cybersikring
Med cybersikring får du en ekstra sikkerhed til når du går online. Digital tryghed er vigtig i en verden med mere og mere online kriminalitet*. Derfor har Det Faglige Hus Forsikring valgt at udvide indboforsikringen med cybersikring, så du kan føle dig sikker.
Cybersikring består af Online identitetssikring, Web Clean-up samt Cyberalarm – en samlet pakke, som hjælper til at reducere og forebygge online kriminalitet. Hvis uheldet alligevel skulle ske, er vores specialister klar til at hjælpe dig med at finde og begrænse skaden. Vi samarbejder med Tenerity/ID Protection Service, som står for håndteringen og sikkerheden af de forskellige services.
Har du din indboforsikring hos os, er cybersikring inkluderet, så du og din husstand kan frit benytte jer af dens services.
* Kilde: Det Kriminal Præventive Råd
Hvad kan man få hjælp til?
Cyberalarm døgnet rundt
Har du din indboforsikring hos os, kan du benytte dig af cyberalarm og få en digital sikkerhed 24 timer i døgnet.
Aktivér din cyberalarm og registrer dine personlige oplysninger på Min side. Cyberalarmen vil overvåge, at dine personlige oplysninger ikke bliver misbrugt. Hvis den opdager en af dine registrerede oplysninger, får du en advarsel på mail eller sms samt adgang til et kontrolpanel, hvor du kan få anbefalinger til, hvad du skal gøre.
Sådan aktiverer du cyberalarmen
Tilmeld dig selv og op til fire personer over 15 år i din husstand til Cyberalarmen. Cyberalarmen skal aktiveres på Min side under “Kundefordele”, hvor I registrerer personlige oplysninger som f.eks. konti, CPR-nummer og pasnummer, som cyberalarmen skal overvåge.
Hvis skaden sker
Hvis skaden sker, f.eks. din Facebook-profil bliver hacket og misbrugt eller du oplever online chikane, kan du hurtigt få hjælp af eksperter til at få det uønskede indhold fjernet igen.
Kontakt os på tlf. 70 22 24 30. Vi sidder klar til at hjælpe dig. Hvis du ønsker det, kan vi overtage hele processen, så du ikke skal bekymre dig om det.
Spørgsmål og svar
Cybersikringen dækker online identitetstyveri, web clean-up og cyberalarm, så du kan føle dig digitalt sikker døgnet rundt. Bliv hjulpet og vejledt til at opdage, begrænse og forebygge online kriminalitet.
Hvis du f.eks. er udsat for identitetstyveri, kan du få hjælp til at fjerne uønsket online indhold, slette falske profiler m.m. Du kan samtidig få rådgivning til at færdes mere sikkert digitalt og forebygge svindel og misbrug, det gælder også i forhold til børn og unges brug af internettet.
Ja, hvis du har din indboforsikring hos Det Faglige Hus Forsikring, så får du gratis cybersikring inkluderet. Cybersikring inkluderer online identitetssikring, web clean-up og cyberalarm. Hvis du vil bruge din cyberalarm, skal du aktivere den på Min side under “Kundefordele”.
Cybersikring dækker dig og din familie, hvis du har din indboforsikring hos Sønderjysk Forsikring. Familiemedlemmer som bor i husstanden er dækket af cybersikringen (samboende/ægtefælle og hjemmeboende børn).
Cybersikring dækker dig og din familie, hvis du har din indboforsikring hos Det Faglige Hus Foriskring. Familiemedlemmer som bor i husstanden er dækket af cybersikringen (samboende/ægtefælle og hjemmeboende børn).
Cyberalarm er en del af cybersikringen.
Cyberalarmen overvåger dine personlige data døgnets 24 timer. Den scanner både open, deep og dark web. Hvis dine oplysninger bliver fundet, får du en advarsel på sms eller mail omkring, hvad der er fundet, og hvor det er fundet. Ud fra advarslen kan du se, hvor alvorligt det står til i forhold til den lækkede data.
I kontrolpanelet kan du få vejledning omkring, hvad du bør gøre for at minmere risikoen.
Du aktiverer din cyberalarm på Min side under “Kundefordele”, hvor du registrerer dine personlige oplysninger, som cyberalarmen skal overvåge. Det gælder f.eks. CPR-nummer., pasnummer eller betalingsoplysninger.
Cyberalarmen dækker op til fire personer i din husstand. Personerne skal være fyldt 15 år.
Cyberalarmen skal aktiveres på Min side under “Kundefordele”. Herinde kan du din familie registrere jeres personlige oplysninger, som I ønsker at cyberalarmen skal overvåge – f.eks. CPR-nummer., pasnummer eller betalingsoplysninger.
Ja, det er sikkert at registrere sine personlige oplysninger i cyberalarmen, som lever op til de højeste standarder for datasikkerhed.
Vores samarbejdspartner Tenerity/ID Protection Service opbevarer dine registrerede oplysninger krypteret og sikkert. Tenerity/ID Protection Service gennemfører desuden regelmæssige sikkerhedstests ved hjælp af eksterne sikkerhedsspecialister. Det sker for at være sikker på at tjenesten har den bedst mulige beskyttelse mod dataangreb. Dine oplysninger bliver overført på en sikker måde.
Nej, vi udveksler ikke oplysninger om vores kunder til vores samarbejdspartner Tenerity/ID Protection Service. Hvis du får brug for hjælp vedrørende online kriminalitet, skal du kontakte Tenerity/ID Protection Service direkte og give dem fuldmagt til at behandle din sag.
Vi samarbejder med Tenerity/ID Protection Service om cybersikring. Hvis du får brug for hjælp og rådgivning, er deres It-specialister, som hjælper dig. Ring på tlf. 70 22 24 30 og få hjælp 24 timer i døgnet.
Du kan altid afmelde dig cyberalarm. Ønsker du at afmelde cyberalarm, så kan du gøre det via Min side under “Kundefordele”.
Hjælp familiens ældre med digital sikkerhed
Ifølge Finans Danmark er de mest udsatte grupper for IT-svindel kvinder og ældre. For mange af de ældre er ikke hjemmevante i det digitale miljø. Ofte manipulerer de kriminelle offeret til at udlevere sine personlige oplysninger, f.eks. ved at ringe og udgive sig for at være offerets bank. Derfor får du et par tips, som du kan give til dit ældre familiemedlem:
- Pas på phising-mails, sms og falske opkald. Deres formål er at få dig til at klikke på et falsk link eller udlevere dine personoplysninger.
- Ring ikke på et tlf. nummer, som oplyses i samtalen. Det kan være en del af svindlen, hvor en anden kriminel sidder klar til at modtage opkaldet.
- Læs altid, hvad du er ved at godkende med MitID. Hvis teksten ikke stemmer overens med det, som du vil godkende, eller hvis du ikke kender til handlingen, skal du ikke godkende den.
Tips til en bedre digital sikkerhed
Passwords
- Del ikke dit kodeord med nogen.
- Brug forskellige passwords til alle dine digitale konti.
- Vælg et stærkt kodeord med store og små bogstaver, tal og specialtegn.
- Brug to-faktor verificering alle steder, hvor det er muligt.
- Brug evt. en password-manager, så skal du kun huske et stærkt kodeord til manageren, som giver adgang til alle dine andre kodeord.
- Gennemgå sikkerhedsindstillinger på dine konti.
- Opgiv mailadresse og telefonnummer for at tillade, at din konto kan gendannes.
Generel online sikkerhed
- Oplys kun fortrolige oplysninger på websider, som du har tillid til (se efter en hængelås eller ’https’ efter web-adressen).
- Lær dine børn om gode IT-vaner og websikkerhed.
- Brug både antivirusprogram og firewall på din computer.
- Kryptér dit trådløse netværk.
- Send aldrig fortrolige og personlige oplysninger i en mail. Vær kritisk, hvis du bliver bedt om f.eks. at sende dit login til MitID. Det vil en offentlig myndighed eller din bank aldrig bede dig om.
- Oplys ikke fortrolige og personlige oplysninger på sociale netværk.
Styr på din indboforsikring?
Du skal have en indboforsikring efter dine behov. Vi hjælper gerne med at sammensætte dækningerne, så du har fuld tryghed i din hverdag.
Har du set alle kundefordelene?
Kunder hos Det Faglige Hus Forsikring får en række gode fordele og rabatter til skadesforebyggende udstyr. Det giver tryghed og sikkerhed til din hverdag.